Olifanten, leeuwen wandelen Bungee en nog meer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu Olifanten, leeuwen wandelen Bungee en nog meer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu

Olifanten, leeuwen wandelen Bungee en nog meer!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woensdagmorgen 6 uur ging de wekker. Tijd voor de Garden Route! Ik had even moeite met opstaan, maar met de gedachte aan 6 dagen leuke dingen doen samen met Renée ging het al wat beter!

Om 7 uur was onze trouwe Chico bepakt en beladen. Onze eerste bestemming was Jeffrey's Bay, wat op 700 km van Kaapstad af ligt. Na een aantal keer te zijn gestopt en gewisseld te hebben kwamen we langs de Bloukrans Brug in Tsitsikamma waar de hoogste Bungy jump brug van de wereld staat. We zijn even gestopt om te gaan kijken. Jezus, dat hadden we niet moeten doen. Met de gedachte om zaterdag te gaan springen zodat we ons mentaal voor konden bereiden zijn we verder gereden. De weg naar Jeffrey's Bay toe was super, echt een mooie natuur en een leuke weg om te rijden! Vroeg op de avond kwamen we aan in ons backpackers hotel, genaamd Crystel Cove. De kamer was prima! Een lekker zacht bed, eigen douche en een balkon met uitzicht op de zee! We zijn nog even lekker over het strand gelopen en zijn wezen uiteten. Daarna zijn we vroeg naar bed gegaan, want de volgende dag was het tijd voor Addo Elephant Park!

Donderdagmorgen half 8 zaten we weer in de auto. Na wat goede tips van het personeel zijn we naar Addo gereden. Om 10 uur stonden we aan de Zuid ingang, maar om in te checken moesten we naar de Noord ingang. We mochten binnendoor rijden, waardoor we al veel dieren hadden gezien! De weg was ongeveer 40 km lang en nogal off road, waardoor we 2 uur laten aankwamen bij de Noord ingang. We hebben ingecheckt en zijn daarna nog verder het park ingegaan. Toch wel spannend om zelf in je auto'tje opzoek te gaan naar dieren. We hadden al veel dieren gezien, waaronder olifanten en zelfs 2 leeuwen! Wat best uniek is, doordat het park erg groot is en er maar 9 leeuwen zitten! 's Avonds bleven we in het park slapen, waardoor we een nacht gamedrive hadden kunnen plannen. Om 7 uur zijn we in het donker in een tour wagentje gestapt met een grote zoeklamp om de dieren te spotten. Helaas hebben we niet heel veel dieren gezien.

De volgende morgen waren we alweer voor 6 uur wakker, omdat we ook weer een gamedrive in de ochtend hadden gepland. Super leuk met de zonsopgang op de achtergrond de dieren wakker te zien worden! Na de gamedrive hebben we zelf nog wat rondgereden en hebben we mooie groepen olifanten gezien! Hierna zijn we doorgereden naar Tsitsikamma, wat bekend staat om de mooie natuur. We hadden gehoord over de watervallen in Storm River National Park en na 3 dagen in de auto hadden we wel zin in een goede wandeling. Hup de wandelschoenen aan en nog snel even richting de waterval. De wandeling bleek iets verder dan verwacht en na iets meer dan 1,5 uur zagen we hem! We dachten dat ie wat groter zou zijn, waardoor we nog een stukje door zijn gelopen haha. Het bleek dat dat dus de waterval was, dus zijn we snel weer teruggelopen omdat we bang waren niet voor het donker thuis te zijn. Hierna zijn we naar het volgende backpackers ding gereden, waar we een soort 'lodge' hadden geboekt. Het bleek een kamer te zijn met 2 bedden in een huisje met in totaal 4 kamers, waar we in een aparte douche midden op het veld hebben gedoucht (ik zelfs samen met een schorpioen en een hagedis haha).

Zaterdagmorgen hadden Renée en ik ons eindelijk over de schrik heen gezet. We gingen het doen. Bungy Jump. De hoogste brug van de wereld. Met schrik en zonder iets te zeggen zijn we naar de Bloukrans Brug gereden. Daar heb ik nog even een peptalk gekregen van een Belg die ook was gesprongen. Toen we eenmaal zover waren om te reserveren bleek dat het volgeboekt zat die dag. Shit.. Nu wilde ik ook springen ook! We zouden even overleggen voor de volgende morgen.
We zijn de Garden Route verder gaan vervolgen. We zijn in mooie stadjes gestopt, zoals Plettenberg Bay waar een mooi strand ligt en in Knysna, waar een prachtige lagoon te zien is! Na wat te hebben geluncht hebben we gebeld om te bungy jump te reserveren voor de volgende morgen. Bleek dat ie weer vol zat, SHIT! Dus we hadden maar meteen gereserveerd voor maandag.
Renée heeft ook nog familie hier in Zuid Afrika zitten en wel in Wilderniss! Dit was de eerste keer dat ze ze zou ontmoeten! We zijn ernaar toe gereden en hebben een leuke avond gehad. Wauw, wat een huis. Een super huis, met uitzicht op een national park. We hebben heerlijk geslapen in een super lekker bed en de volgende morgen werden we met zonsondergang wakker.

Samen met de nicht van Renée zijn we de volgende dag naar haar eigen sportschool wezen kijken in George. Na het afscheid zijn we verder gereden. We hebben nog wat rond gekeken in George en zijn daarna doorgereden naar Mosselbay. Dit is een stadje wat in een grote baai ligt. Na lang zoeken hadden we eindelijk een eettentje gevonden, wat nogal lang duurde en tegenviel haha. Om 3 uur hadden we een Catwalk gepland. Nee, geen modellenloop.. Een catwalk met echte leeuwen!! Toen we om 10 voor 3 bij de organisatie aankwamen bleek dat het leeuwen lopen dus een half uur verder op lag. Helaas hebben we dit die dag niet meer gehaald.. Wel hebben we een uurtje later op olifanten gereden! Echt leuk om deze beesten van dichtbij te zien en op ze te mogen rijden. Helaas moesten we wel een helmpje op, waardoor we nogal op een downie leken haha. Het was wel echt leuk!
Die avond zouden we eigenlijk in een oude trein in Mosselbay slapen, maar doordat we de dag erna toch nog zouden gaan bungy jumpen zijn we weer terug naar Tsitsikamma gereden. Na lekker sushi te hebben gegeten in Knysna (omdat dit weer op de weg lag) zijn we verder gereden naar ons backpackers ding. De weg was niet verlicht, het was super mistig en op een gegeven moment moesten we het bos in. Na bijna in mijn broek te hebben gescheten (haha) zijn we aangekomen bij Wild Spirit. We zouden eigenlijk in een safari tent slapen omdat dit het enigste was wat nog vrij was. Daar aangekomen bleek dat ze nog een kamer overhadden die we voor hetzelfde geld konden krijgen. Er stonden lekker 4 bedden in en we hadden gewoon een eigen douche, goede upgrade! Ik heb alleen geen oog dicht gedaan die nacht, omdat er een of ander beest continu tegen onze deur aan zat te bonken helaas..

De volgende en laatste morgen was ik helemaal over mijn slaap heen. Om half 9 werden we dan eindelijk verwacht bij de Bungy. De Bloukrans Bride, maar liefst 216 meter hoog en daarmee de hoogste bungy bridge van de wereld. Jullie hebben waarschijnlijk al op mijn facebook gelezen hoe vet, cool, kicken dit was. Maar WAUW! Wat een kick! Jezus christus.. Ik was nummer 8 en had dus al 7 mensen naar beneden zien vallen en ik kon de zenuwen bijna niet meer houden. Voor je het weet binden ze je vast, sta je op de rand van de brug, tellen ze van 5 tot 1 en val je naar beneden. Het gevoel dat je krijgt als je naar beneden valt. Een vrije val van 6 sec waarmee je met 120 km/uur 100 meter naar beneden valt. Echt helemaal gek en super!!
Hierna hadden we haast, omdat we toch nog hadden kunnen regelen dat we een catwalk gingen doen. We waren net op tijd en hebben met 1 vrouwtjes leeuw en 2 baby leeuwtjes gelopen. Echt speciaal om dit mee te maken, vooral als je eraan denkt hoe gevaarlijk deze beesten eigenlijk zijn..

Dit was het einde van onze Garden Route. We hebben in totaal 2500 km gereden en we zijn blij dat onze Chico ons veilig thuis heeft gebracht. Renée werd deze laatste dag ook 22 jaar dus zijn we 's avonds nog lekker met zijn alle wezen uiteten in Waterfront!

Vandaag was ook weer een spannende dag! Vanmorgen hebben we voor de laatste keer onze module laten checken, nog wat aangepast en nu de module open gesteld voor de eerste groep studenten! Zij kunnen zichzelf nu gaan voorbereiden en volgende week gaan we met ze meekijken in het Western Cape Rehabilitation Centre.

Al met al een super week gehad waar ik echt van heb genoten!

Vandaag ben ik alweer precies 10 weken hier. Nog 6,5 week te gaan met een strakke planning voor ons afstudeerproject en nog veel leuke dingen te doen!