Een maandje weg alweer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu Een maandje weg alweer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu

Een maandje weg alweer!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag is de dag dat ik alweer een maand weg ben van huis! De tijd vliegt voorbij en ik weet zeker dat de komende 3 maanden dat ook nog gaan doen..

Het begin van de week is erg rustig geweest. We hadden een aantal belangrijke meetings op de planning staan en EINDELIJK is ons project dan duidelijk. We gaan dus een leeromgeving maken en we kunnen met PulseWeb aan de slag. Begin april willen we de leeromgeving helemaal klaar hebben en laten keuren. We gaan theorie aanbieden over sociale aspecten bij mensen in een rolstoel, maar ook transfers laten zien, uitleg geven over verschillende ziektebeelden, complicaties die erbij komen kijken en materiaal geven om te oefenen, zodat de geneeskunde studenten zich kunnen voorbereiden op hun meeloopdag in het Western Cape Rehabilitation Centre. Het project is iets anders dan we hadden verwacht, maar toch gaan we er met plezier aanwerken!!

Woensdag een middagje vrij genomen en lekker naar Clifton Beach geweest! Donderdag is Luuk voor de eerste keer naar ons huisje komen kijken. We wilden snel even wat eten, boodschappen doen en richting het strand rijden, maaaaar in heel Observatory was de stroom uitgevallen.. Geen eten dus en geen licht in de supermarkt. Na een tijdje hebben we toch alles kunnen halen wat we wilden en zijn we nog lekker naar Camps Bay gereden.

Vrijdag was het tijd voor Luuk en mij om de toerist uit te hangen. In een echte rode, dubbeldekker City Sightseeing zijn we Kaapstad gaan verkennen! We zijn opgestapt in Waterfront en de bus stopt 18x. Je kan er telkens uit en bij de volgende (de bussen rijden om de 20 minuten) weer instappen. We zijn bij het SA Museum geweest waar ze alles hadden, van dinosaurussen, andere wilde beesten en fossielen etc. Toch wel interessant om de geschiedenis van Zuid Afrika op deze manier te zien. Daarna zijn we gestopt bij het District Six museum. Dit was een klein, maar erg heftig museum om te zien. Het is niet te geloven als je na gaat denken wat deze mensen vroeger allemaal hebben mee moeten maken..

's Avonds gingen we bij de familie van Luuk langs voor een braai. Daar eenmaal aangekomen moest het even tot me doordringen, maar ze hadden een verrassingsfeestje georganiseerd omdat ik donderdag 21 jaar word wiehiew!! Heel de familie was er en Renée zat ook in het complot! We hebben lekker gegeten, gedronken en gedanst, echt een top avond gehad!

Zaterdag zijn we richting Houtbay gereden. Hier is een leuke overdekte markt met veel eten, kleding en meer kleine hebbedingetjes. Hierna zijn we nog naar Chapman's Peak gereden. Dit is een 9 km lange route, die prachtig uitzicht geeft over verschillende bergen. Na 1,5 km zijn we maar weer omgedraaid, want dat ene punt was het mooiste en onze Chico trekt het niet zo goed in de bergen haha.

Zondag werd de Argus gereden. De grootste fietstocht van Zuid Afrika van 109 km lang. Martin en Luuk deden hier samen aan mee. Ze hebben een mooi bedrag opgehaald voor Ome Harrie en hiermee gaan ze de stichting MSA steunen. Ze hebben de tocht binnen 4,5 uur gefietst, wat echt een super tijd is! We waren helemaal trots toen ze over de finish kwamen!!

Vanmorgen zijn Luuk en ik samen binnen 2 uur de Tafelberg opgeklommen, via de Platteklipkloof Gorge. Jezus wat een klim! Ik heb onderweg denk ik wel 10.000x moeten stoppen terwijl Luuk zowat naar boven sprintte. Toen we eenmaal boven waren was ik weer helemaal opgeknapt, want wat een uitzicht!! Prachtig om over heel Kaapstad uit te kunnen kijken. De 2 uur zwoegen en zweten waren dus zeker de moeite waard en ik ga het zekerste weten nog vaker doen!

Morgen gaan Renée en ik ons voorstellen bij de studenten geneeskunde en ze meer vertellen over ons project! Toch wel spannend om voor 190 van die slimme beginnende dokters te staan..
Maar dat komt allemaal goed, we zijn in ieder geval blij dat we eindelijk aan de slag kunnen!

Dikke trekkies (knuffels) vanuit Zuid Afrikaaaa!