Week nummer 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu Week nummer 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu

Week nummer 3

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De derde week in Kaapstad is weer omgevlogen! Deze week hebben we lekker rustig aangedaan, wat ons op sommige momenten wel ging vervelen.. Het project is nog steeds onduidelijk, maaaaar morgen hebben we na lang zeuren eindelijk wat afspraken gepland staan!

Eigenlijk hebben we iedere morgen aan het project gewerkt. Verder zijn we goed bezig geweest in de sportschool! Woensdag was het weer tijd voor de hittegolf met 36 graden en hebben we een middagje vrij genomen en zijn richting Muizenberg gereden. Even een kijkje op het strand met de prachtige gekleurde huisjes, maar toen we de zee zagen zijn we snel omgedraaid. Deze was helemaal bruin en groen, bah. Toen maar naar het zwembad gegaan. Dit was ook wel weer eens lekker, werden we tenminste niet de hele tijd gezandstraald! Heerlijk afgekoeld, nog een ijskoffie gedronken en weer terug naar huis gegaan. Omdat we tegenwoordig doordeweeks iedere avond thuis zitten en mijn laptop met facebook me gaat vervelen zijn we nog maar even richting de barretjes gegaan hier in Observatory. Lekker nog een drankje gedaan hier in de Beergarden, waar het personeel niet zo vriendelijk is en waar ze geen geld teruggeven omdat ze hopen dat het fooi is. Na een discussie toch een deel van ons geld terug gekregen haha!

Donderdag hebben we weer een middagje vrij genomen (haha) en zijn Renée en ik samen naar Waterfront gereden. Wat een leuk stadje! Een super mooi winkelcentrum, maar ook leuke toeristische winkeltjes langs de haven. Daarnaast hebben we kunnen genieten van allerhande soorten groepen die verschillende muziek maken in rare pakjes... Na lekker wat gegeten te hebben zijn we weer richting ons huisje gegaan.

Vrijdagmorgen hadden we eindelijk weer een meeting op de planning staan. We zijn samen naar een organisatie gereden waar ze rolstoelen ontwikkelen voor kinderen met een beperking. Het was erg interessant om de verschillen tussen de rolstoelen in Zuid Afrika en in Nederland te zien. Ook om te horen hoe hier alles is geregeld qua verzekering. Ik ben hier persoonlijk nogal door geschrokken. Het komt erop neer dat ze standaard maten rolstoelen hebben voor de mensen die een rolstoel via de overheid krijgen, als deze dan niet aansluit bij de wensen van het kind is dit jammer. Als je particulier iets besteld, kan je hem precies op maat maken, kleurtjes kiezen en versieren eraan toevoegen. Daarnaast waren ze erg trots op hun nieuwste rolstoel, waar ze een prijs voor hebben gewonnen. Ik heb deze rolstoel in mijn vorige stage voorbij zien komen en bij ons bestond zoiets al jaren.. Al met al was het een heel interessante ervaring, maar weten we niet of we het tijdens ons project kunnen gaan gebruiken. Onze studenten gaan namelijk vooral met volwassenen in een rolstoel werken. Toch gaan we even navraag doen of we er niet iets met kinderen aan toe kunnen voegen!

Daarna was het zover! Om 2 uur zijn Luuk en zijn familie geland! Meteen zijn we doorgereden naar familieleden van hem die hier vlakbij wonen, waar we gezellig hebben gebraaid. De volgende dag om 5 uur opgestaan om naar de rest van zijn familie te rijden. Een weekendje weg in Kleinmond. Daar heb ik de rest van de familie leren kennen, zijn we naar het strand geweest en hebben we weer gebraaid. Ik heb voor het eerst in mijn leven Poikie heb gegeten! De mannen waren al vanaf 11 uur 's morgens bezig met deze maaltijd en om half 9 's avonds was het eindelijk klaar. Het zijn grote zwarte potten, waar vlees, groenten en wat je maar wilt wordt gestoofd. Erg lekker! Na nog wat drankjes toch maar op tijd naar bed gegaan, want 5 uur was toch erg vroeg..

Vandaag zijn we naar Betty's Bay gereden, waar een pinguïn kolonie is te vinden! Echt heerlijke beestjes! Weer 100.000 foto's gemaakt, waarbij je van 1 denkt wauw die is misschien wel leuk haha.. Daarna weer doorgereden naar Pringle Bay om nog even te lunchen. Tijdens onze lunch begon het te regenen en de rest van de dag is dit aangehouden.

Al met al was een rustige, maar leuke derde week. Morgen staan er eindelijk weer 2 meetings op de planning en hopelijk kunnen we dan echt aan de slag, want dat de hele dag thuis zitten gaat vervelen!

Alles gaat dus nog steeds goed, hopelijk gaan m'n verhaaltjes niet vervelen hehe :)