Ons eerste weekendje weg! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu Ons eerste weekendje weg! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu

Ons eerste weekendje weg!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag stond onze eerste meeting gepland. Samen met onze supervisor zijn we langs Tazwell gegaan. Hij is een jongeman die 12 jaar geleden is neergeschoten in zijn nek en sinds toen vanaf zijn nek verlamd is en in een rolstoel leeft. We hebben hem veel vragen mogen stellen en hij zal een grote rol in ons project gaan spelen. Het was erg interessant om zijn verhaal te horen en we zijn blij dat we zo veel met hem kunnen gaan samen werken. We gaan documentaires over hem maken die we aan de studenten gaan aanbieden, zodat zij zich beter kunnen gaan verplaatsen in mensen die in een rolstoel leven.

Zaterdag was het de eerste keer dat Renée en ik samen echt weg gingen. De Milnerton Flea Market stond op het programma. De staat waar we naartoe moesten bestaan er 2 van in Kaapstad, waardoor we dus anderhalf uur zijn omgereden en via Stellenbosch naar het marktje bij ons om de hoek zijn gereden haha.. Wel hebben we kunnen genieten van het mooie uitzicht! Hierna zijn we doorgereden naar Blauberg. Wat een prachtig strand is daar te vinden!! Na een paar mooie foto'tjes hebben we gegeten bij Moyo. Lekker met onze voetjes in het water werden we geschminkt, werd er voor ons gezongen en hebben we een heerlijke maaltijd gehad! Zeker een aanrader!! Hierna zijn we nog even naar de Grand Parade gereden. Dit is een markt hier in Longstreet, waar ze allemaal erg gezellige kraampjes hadden maar je goed op moest letten voor je tas.. 's Avonds was er hier een braaifeestje aan de gang, waar we niet zo'n zin in hadden haha.. Daarom zijn we nog maar even gaan bierpongen in een plaatselijk kroegje hier om de hoek. Al met al dus een superdagje!

Op zondag stond Mzoli's gepland. Dit is een 'restaurant' in de Townships, waar je vlees koopt en het voor je wordt gebraaid, je de rest van je eigen eten en drinken zelf meeneemt en waar de hele dag gefeest wordt. Nadat ons vlees klaar was hebben we heerlijk gegeten. Hierna zijn we van tafel gekomen en hebben we de rest van de dag gedanst, er was zelfs een DJ aanwezig. Mzoli's is misschien het leukste wat ik hier tot nu toe heb gedaan! Wat een sfeer hangt er onder de Afrikaanse mensen, ze weten er een mooi feestje van te maken!!

Ons eerste weekend op pad was dus erg geslaagd!

Deze week gaan we weer hard werken aan ons project en vrijdag komt mijn vriendje en zijn familie alweer langs, ik kijk er zeker naar uit!!

De tweede week is voorbij gevlogen en ik weet zeker dat de overige 15 weken dit ook gaan doen.
Time flies when you are having fun!!

Dikke soen vanuit het zonnige Zuid Afrika!

• 25 Februari 2014 - 05:16

Martin Van Stiphout:

Ha Anouk,

Voor ons is het aftellen begonnen en we kijken er erg naar uit. Het weerzien met jou, het weerzien met de familie en natuurlijk het weerzien met Kaapstad zal geweldig zijn.

Dus je bent ook al in Stellenbosch geweest. Prachtige omgeving daar.
    Wij verblijven altijd in de wijk Edgemead, dit is vlak bij Milnerton dus zal het herkenbaar oor je zijn als je daar vrijdag bent.
    In Stellenbosch heb je ook een Moyo en wel op Spier Winery. Leuk om eens naar toe te gaan, wat te eten,terinken en te shoppen op de art markt.

Nou tot vrijdag, klinkt goed. Yeahhhhhhhhhh