Ultra Music festival, Longstreet en 41 graden!! - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu Ultra Music festival, Longstreet en 41 graden!! - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu

Ultra Music festival, Longstreet en 41 graden!!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Observatory

Zoals iedereen waarschijnlijk al verwacht had was Ultra Music Festival op vrijdag ongelofelijk!! Om 4 uur werden we opgehaald en om half 6 waren we binnen. Eerst even muntjes halen dachten we, maar nee hoor, gewoon met randen betalen. Potten, hoeveel leggen we in? Allemaal veel geld meegenomen, want er kwamen erg grote namen. Komen we daar, kost een biertje 21 rand (oftewel 1,50) en een Smirnoff zelfs 22 rand!! Echt een super dag gehad, mede mogelijk gemaakt door Nicky Romero, Martin Garrix, Alesso, Afrojack, Tiesto en nog veeeeeel meer! Na een uur gezocht te hebben naar onze taxi waren we om half 4 thuis. Hup meteen naar bed, want we hadden gehoord over een erg leuke markt op zaterdag hier in Observatory. Samen met Nienke, Diede en Renée gingen we op zoek naar de markt. Dankzij onze Amerikaanse huisgenoot wisten we de weg. We liepen verder in Observatory, waar ik erg van schrok. Waar wij wonen is ongeveer een van de laatste huizen in goede staat, hoe dieper je gaat hoe erger het wordt. Plafonds die op inzakken staan, moeders met kinderen die vragen om geld, jongens die vragen of we wat te eten hebben, zwervers die hun eigen domein aan het verdedigen zijn.. Toen we een paar minuten later op de markt aankwamen, leek het alsof we weer in een andere wereld kwamen. Allemaal leuke winkeltjes met een grote foodmarket erbij. We hebben heerlijk gegeten en gedronken en gaan zeker nog een keertje terug. 's Avonds was het tijd voor een feestje. Onze Zuid-Afrikaanse huisgenoot Buddha werd om 12 uur 22. We hadden al veel verhalen over Longstreet gehoord, wat eigenlijk de Strip van Observatory is en hadden besloten met zijn alle te gaan. Na wat drankjes en veel geregel met de taxi waren we er dan eigenlijk. Leuke avond gehad, maar doordat Buddha nogal wat rare kroegjes uitkoos hebben we besloten toch nog maar een keer met ons tienen terug te gaan haha.. Vannacht weer laat thuis, maar vandaag werd het 41 graden en werden we mooi om half 10 allemaal door Marieke wakker gemaakt. Niemand had zin om op te staan, maar vooruit. Hup met de taxibus (gelukkig nu alleen met ons tienen) naar het prachtige strand Camps Bay. WAUW! Ik heb mijn ogen uitgekeken. Een prachtig wit strand, waar het niet te druk was en de zee zooooo helder! Uitzicht op zowel Lions head als op de Tafelberg, ik kan geen genoeg krijgen met kijken naar deze mooie bergen.. De zee was wel ijskoud, dus ik kwam niet verder bij pootje baden haha.. Morgen is het onze eerste stagedag dus vanavond zijn we lekker thuis gebleven. Iedereen is bezig met foto's, dus deze zullen gauw volgen. Jullie krijgen snel te horen hoe de eerste dag was. Tot nu toe is het allemaal super!!

• 17 Februari 2014 - 08:20

Martin:

Heel goed om te lezen dat je het fijn hebt en dat we niet teveel hebben gezegd over Kaapstad.
    Geniet vandaag ook van je eerste stagedag en tot vrijdag, yahooooooooooo