Aankomst - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Anouk Otten - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Observatory

Ondertussen is het onze derde dag al in Kaapstad! Na bijna 26 uur onderweg te zijn geweest, zijn we dinsdag aangekomen in Kaapstad. Na wat miscommunicatie werden we gevonden door de jongen die ons naar ons appartement zou brengen. Bij aankomst waren de andere 6 meiden er al. Wat een huis we aantroffen!! 17 kamers, 4 badkamers, grote woonkamer, kamer met pooltafel en terras! Meteen hebben we gevierd dat we veilig zijn aangekomen met een rosétje. Snel de koffer uitpakken, douche en opzoek naar een restaurantje. Natuuuuuurlijk sushi, van een lopende band nog wel. We hebben ons helemaal vol gegeten en waren uiteindelijk 150 rand kwijt, wat gelijk staat aan ongeveer een tientje haha! Na het eten nog een lekkere strawberry daiquiri gedronken in een echt studentenkroegje, waar iedere donderdag een bierpong wedstrijd is, waar wij volgende week natuurlijk aan mee gaan doen! Gisteren zijn we naar het strand gegaan. Ons werd verteld dat we overdag met de taxi konden gaan, maar 's avonds was dit niet veilig en moesten we met een cab gaan. Bij een taxi hadden we niet gedacht dat we in een wit busje zouden stappen die mensen van straat afhalen en je brengen waar je naar toe wilt.. Na 1x hebben overgestapt op een centraal station, met ongeveer 17 man in een busje te hebben gezeten en ook nog een halte te vroegen waren uitgestapt (we wilden eigenlijk naar Camps Bay) kwamen we aan op Clifton Beach voor (jawel) 14 rand! Een heerlijk, rustig strandje, waar het water wel -10 voelde en ik dus alleen met mijn voetjes heb afgekoeld. Na een heerlijk dagje strand wilde we toch nog maar een keer gaan uiteten. Hup, weer terug in dat taxi busje en 's avonds lekker bij de Italiaan gegeten. Ondertussen hebben we onze huisgenoten leren kennen en zit het huis, op de 2 Nederlandse jongens die vrijdag komen, helemaal vol. Er is 1 meisje uit Hong Kong, 1 uit Amerika, 2 uit Australië, 1 jongen uit Johannesburg, 1 uit België en nog een meisje waar ik het nog niet van weet haha! Vandaag hebben we een rustig dagje gehouden. Eerst gezorgd dat de wifi op de laptop werkte (maar dus niet meer op de telefoon). We hebben de slapende honden wakker gemaakt... Iedereen zat gratis op het wifi van het huis, maaaaaar dit werkte niet op onze kamers. Toen we naar het bedrijf gingen om te vragen of we wifi aankonden vragen op onze kamers en daar dan ook voor zouden betalen, wisten ze niet dat wij er gratis opzaten... Nu moeten we dus betalen en kunnen we maar op 1 apparaat wifi hebben (geen watsapp, instragram, etc dus :(:(:(). Daarnaast gaan we vandaag nog een auto proberen te regelen, wat laatste dingetjes voor het begin van onze stage en vanavond voor de eerste keer koken in ons huisje! Foto's volgen nog, de eerste dagen heb ik mijn camera nog nergens mee naar toe durven te nemen haha! Mijn ZA nr is trouwens: +27710147990, maar beter even een facebookberichtje :)

Morgen gaan we naar Ultra Music Festival (wat de meeste al 20x voorbij hebben zien komen), dus er zal snel een nieuw berichtje volgen en foto's!!

See you later!